Yonnyboii dan Jobranko Bergabung dalam ‘Nadi’

Yonnyboii kembali dengan lagu baru yang mendalam berjudul Nadi, yang menyoroti pengalaman peribadinya. Kolaborasi khususnya dengan gitaris terkenal Jobranko menambahkan keistimewaan kepada projek ini.

Menurut Yonnyboii, lagu ini sangat istimewa karena terinspirasi dari perasaan pribadinya. Ditulis bersama komposer Amy Bong, ia dirancang untuk menyentuh hati banyak orang.

Bagi Yonnyboii, mengungkapkan pengalaman pribadinya melalui Nadi memberikan rasa lega. Dia yakin banyak orang lain juga pernah merasakan hal yang serupa. “Saya ingin Nadi ini dirasakan secara mendalam oleh pendengar. Lagu ini menceritakan bagaimana saya merasa cemas dan takut ketika bertemu dengan orang baru. Saya merasa ragu untuk meminta bantuan dari siapa pun. Saya berharap lagu ini bisa memberi kekuatan kepada mereka yang menghadapi situasi serupa,” katanya.

Yonnyboii menjelaskan bahwa pesan utama dalam lagu ini adalah untuk menyemangati pendengar dalam kehidupan. “Saya yakin semua orang menginginkan kebebasan dari perasaan yang gelap. ‘Nadi’ mencerminkan bagaimana saya berjuang melawan perasaan tertentu dan mencari kebebasan dari itu. Secara keseluruhan, lagu ini mencoba mengejar kebebasan,” katanya.

Bagi Yonnyboii, kolaborasi dengan Jobranko merupakan suatu kehormatan besar. “Jobranko, seorang legenda dari kumpulan Wings, memberikan kontribusi yang sangat penting dalam Nadi. Permainan gitarnya menghidupkan lagu ini dan memberinya dimensi yang unik. Saya sangat bangga bisa berkolaborasi dengan sosok dari generasi yang berbeza ini,” ujarnya dengan bangga.

DSC00177 2

Jobranko juga memberi pendapatnya bagi kolaborasi ini. “Sebenarnya kolaborasi ini memang sesuatu yang tidak dijangkakan. Secara jujurnya, saya bersyukur kerana diberi peluang untuk beraksi dalam lagu Nadi dengan Yonnyboii. Saya sangat menghargai kerana artis muda and masih meningkat masih lagi mengenali Jobranko untuk membuat satu kolaborasi bersama- sama”.

“Saya mahu berterima kasih kepada producer Amy Bong, semua warga Universal Music Malaysia  termasuk team Yonnyboii untuk kolaborasi ini” kata Jobranko, bekas anggota kumpulan WINGS.

Sudah melancarkan muzik video (MV) baru-baru ini, Yonnyboii sangat gembira dengan hasil sentuhan pengarah kreatifnya, Andrew Lim. Hakikatnya, MV itu disifatkannya cukup memuaskan.

Menurutnya, dia cuma memberikan panduan kepada Andrew bagaimana konsep diinginkan dalam kepala secara asas saja. Kepercayaan itu jelas digalas begitu cemerlang oleh pengarah terbabit.

“MV pun dilunaskan dengan begitu baik oleh Andrew dan sejujurnya saya serahkan kepercayaan itu kepadanya. Dia berjaya beri hasil yang sangat baik untuk menggambarkan isi hati saya. “Hakikatnya, Andrew yang mencipta keseluruhan jalan ceritanya. Misalnya adegan saya melarikan diri dari kontena, kenapa saya berbuat demikian, dan sebagainya. “Disebabkan lagu ini adalah sebuah karya bergenre rock jiwang, cuma beritahu mereka konsep diinginkan iaitu sesuatu yang ‘grunge’ dan rock,” katanya.

Yonnyboii turut berharap Nadi mampu mengulang kejayaan lagu-lagu terdahulunya. Dia inginkan mesej dalam lagu ini akan berjaya membekas di hati sesiapa juga. “Saya memang meletakkan harapan yang cukup besar terhadap Nadi. Semoga lagu ini akan digemari ramai dan mesej yang cuba saya sampaikan dapat menusuk hati ramai pendengar,” katanya.

Nadi boleh didengari di semua digital platform seperti Spotify, Apple Music, dan YouTube Music pada 21st Jun 2024, muzik video juga telah ditayangkan secara eksklusif di saluran YouTube rasmi Yonnyboii pada 21st Jun 2024.

Leave a Comment